DJ Snake - Middle ft. Bipolar Sunshine 歌詞翻譯



這首是夜夜生歌推薦的
聽了一下就停不下來了
超喜歡,特別是中間那段間奏

這首歌一改我對DJ Snake的印象
我對他的瞭解只停在Turn Down For What和Lean on
沒想到他也能做出這麼柔的歌
不過這首的封面還是一如往常
完全讓人搞不懂的藝術XD



Staring at two different views on your window ledge
凝視著你窗台上兩種不同的景色
Coffee is going cold, it's like time froze
咖啡漸漸冷了,就像時間凍結了一樣
There you go wishing, floating down our wishing well
你在那許著願, 那些願望就在我們的許願池上飄著
It's like I'm always causing problems, causing hell
我好像總是在製造麻煩, 讓事情變得更糟
I didn't mean to put you through this, I can tell
但我保證, 我絕對不是故意要讓你經歷這些的
We're gonna sweep this under the carpet
我們要將這些回憶藏在別人看不到的地方

I hope that I can turn back the time
我希望我可以讓時間倒帶
To make it all alright, all alright for us
讓這一切都好起來, 讓我們回到一開始那樣
I'll promise to build a new world for us two
我會給你一個承諾, 承諾一個只屬於我們的新世界
With you in the middle
而我們就在世界的中心
(with you in the middle)
(和你一起在世界的中心)

Lying down beside you, what's going through your head?
當我躺在你身旁, 你腦中都在想些什麼呢?
The silence in the air felt like my soul froze
空氣中的這份寂靜感覺連我的靈魂也被凍結了
Am I just overthinking feelings I can't say
不知道是不是我多心了, 我說不出這種心情

This gut feeling I'm tryna get off me as well
我有種感覺,感覺我也開始想離開自己了
I hope we find our missing pieces and just chill
我希望我們可以冷靜下來, 找回我們遺失的那些缺片
We cannot sweep it under the carpet
我們沒辦法就這樣當作什麼事都沒發生過

I hope that I can turn back the time
我希望我可以讓時間倒帶
To make it all alright, all alright for us
讓這一切都好起來,讓我們回到一開始那樣
I'll promise to build a new world for us two
我會給你一個承諾,承諾一個只屬於我們的新世界
With you in the middle
而我們就在世界的正中央
(with you in the middle)
(和你一起在世界的正中央)
(with you)
(和你一起)
(you)
(和你)

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

7 則留言:

  1. 很慘這首歌台灣地區被封鎖了,很多好聽的歌都是....

    回覆刪除
    回覆
    1. 沒辦法,台灣市場太小(而且還被排擠QQ)

      刪除
    2. 為什麼被封鎖阿@@?

      刪除
  2. 我也是一聽就上癮,尤其是間奏……很好聽啊…

    回覆刪除
  3. 歌詞好像有誤喔?是 we cannot sweep this under the carpet.

    回覆刪除
    回覆
    1. 那邊是g的音沒錯

      刪除
    2. 剛剛重新聽了一下
      第一次是gonna,第二次才是cannot

      刪除