Mike Williams ft. Matluck – Another Night 歌詞翻譯


Spinnin'前幾波主打的歌
而這首歌也真的算是今年到目前為止最好聽的幾首主打之一



It's been so long
已經過了太久了
Since I have seen your face
從我上次看見你的臉到現在
I'm a thousand miles away, from you
現在的我在千里之外的遠方
And it's a sad song I've been singing every day
這首歌是我一直以來每天用來想你的歌
But it will all be over soon
但這情況再過不久就會結束

Cause I'll be
因為我
Back home tomorrow
明天就會回到我們的家
And all the sorrow we ever knew
而我們經歷的那些悲傷
Will feel like a memory
到那時都將成為回憶
Something bittersweet
一段帶點苦澀的甜美回憶
Something we hold on to
一段能讓我們繼續堅持下去的回憶

I go crazy
我就快瘋了
Without you baby
因為我身邊少了你
I don’t know what I do
我真的不知道該怎麼辦
And time won't change these feelings
而時間並沒有沖淡這種感覺
Make me
反而讓我
Wish I was lying with you
更加希望能依偎在你身旁

And I know it's been a long long while since I have you
我知道距離上次見到你已經過了很久
But I will be back in the morning
但明天早上我就會回到我們的家
When you open your eyes
就在你睜開雙眼的時候
Cause I go crazy
因為現在的我就快瘋了
About you baby
為了見不到面的你
I won't last another night
我不會讓這痛苦再持續下去了

It's so hard to act like everything is fine
假裝一切都沒事真的很難
When I'm spending all these nights alone...
特別是在那些只能一個人度過的夜
And though we stare
而看著我們一起注視著的這片天空
Talking LSD for hours
還有你那令我沒辦法停下的聲音
I can kiss you
儘管是透過話筒
Through the telephone
我感覺我似乎能親吻到你的雙唇

But I'll be
但我
Back home tomorrow
明天我就會回到我們的家
And all the sorrow we ever knew
而我們經歷的那些悲傷
We feel like a memory
會讓我們感覺像是一段回憶
Something bittersweet
一段帶點苦澀的甜美回憶
Something we hold on to
一段能讓我們繼續堅持下去的回憶

I go crazy
我就快瘋了
Without you baby
因為我身邊少了你
I don’t know what I do
我真的不知道該怎麼辦
And time won't change these feelings
而時間並沒有沖淡這種感覺
Make me
反而讓我
Wish I was lying with you
更加希望能依偎在你身旁

And I know it's been a long long while since I have you
我知道距離上次見到你已經過了很久
But I will be back in the morning
但明天早上我就會回到我們的家
When you open your eyes
就在你睜開雙眼的時候
Because I go crazy
因為現在的我就快瘋了
Without you baby
少了你的那種痛
I won't last another night
我不會讓這痛苦再持續下去

I go crazy
我就快瘋了
Without you baby
因為我身邊少了你
I don’t know what I do
我真的不知道怎麼辦

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言